Dag 7 + 8/ zaterdag 10 + zondag 11 september 2016

11 september 2016 - Santanyí, Spanje

Vrijdagavond een laatste avond in Catania. We zitten, zoals gezegd dicht bij het historisch centrum, en Salvatore, de eigenaar van onze Bed & Breakfast alhier, heeft ons voortreffelijk uitgelegd, waar we allemaal moeten kijken, eten etc. De Via Etnea, de hoofdstraat van Catania, ligt op nog geen 100 meter lopen. Prachtige stad, vol met historie, leuke restaurantjes en enorm veel mensen!!

Zaterdagmorgen om 06.00u op, en Salvatore heeft om 07.00u al een goed ontbijt klaarstaan met vleeswaren, zoetigheid, verse Capuccino en wat al niet meer... Nadat hij ons zelfs geholpen heeft de koffers naar de auto te brengen, gaan we om 07:30u op pad. Wat bezielt die Italianen trouwens om op zaterdagmorgen om deze tijd allemaal tegelijk in de auto en op de scooter te stappen, alleen om ons het leven zuur te maken. 17 bijna aanrijdingen later zijn we in ieder geval toch nog veilig op het vliegveld en leveren we onze huurauto in. Om 08:45u hebben we onze ruimbagage afgegeven en zijn we door de veiligheidscontroles heen. Om 09:50 vliegen we, dus we zijn weer mooi op tijd.

Om 11:55u aangekomen op Palma de Mallorca, op naar onze 2e vakantie... !       Bij het ophalen van de bagage, verbazen we ons er nog over, dat mijn koffer al weer zo snel van de band gehaald kan worden.... Dat hadden we beter niet kunnen doen, want daar bleef het ook bij.... Mo dr koffer zoek.... Vervolgens maar een formulier ingevuld voor de verloren bagage, en meestal is de koffer er dan wel weer binnen 24 uur.. Maar ja, alle kleding van Mo, toiletartikelen van ons, camera, videocamera, zonnebrand etc., allemaal weg. Ze heeft gelukkig nog wel een winterjas en trui, wat natuurlijk uitermate handig is bij  30 ° C...

Goed, de huurauto dan maar halen, een prachtige Corsa dit keer, en dan nog 55 km rijden naar ons eerste verblijf in Cala d'Or, een prachtige badplaats in het zuidoosten van Mallorca. Ingecheckt bij hotel Mistral, ons verblijf voor de komende 3 nachten. We krijgen een prachtige kamer toegewezen op het dak met een prachtig terras van ik denk wel zo'n 50 m2! Je hoort ons niet klagen, we moesten wel 3 trappen op, maar we hadden toch een koffer minder, dus alleen maar voordelen...!

Vandaag, zondag, eerst maar begonnen met al onze toiletartikelen aan te vullen, een bikini voor Mo kopen etc.etc. , want de koffer, die is er dus nog niet..! Vanmiddag heerlijk even naar één van de prachtige stranden hier, Cala Esmeralda, geweest.