Dag 5 + 6/ donderdag 08 + vrijdag 09 september 2016

9 september 2016 - Catania, Italië

Na een slechte internetverbinding in Trapani nu maar even 2 dagen tegelijk dan...

Gisteren na een mierzoet ontbijt van Antonella, naar de haven gelopen en daar een ticket op de draagvleugelboot geboekt voor vertrek om 15:00u naar de Egadische eilanden. Favignana om precies te zijn, want we kunnen ze niet allemaal bekijken....Het eiland is 37 km2 groot en er wonen ongeveer 4500 mensen. We hebben de terugvaart geboekt om 20:45u, dus we hebben een uurtje of 5. We hebben, gezien de beperkte tijd die we hebben, maar een scootertje gehuurd.

Hartstikke leuk, langs strandjes, grotjes, terrasjes etc. Nou vind ik het leuke aan een vakantie altijd, dat je er altijd weer iets van opsteekt. Zo had ik bijvoorbeeld geen flauw benul, dat je met een scooter met 2 man erop + volgepakte rugzak, niet vol gas door de modder kan rijden, dan val je namelijk. Mo wist dat wel achteraf, zei ze, maar ze had mij niets verteld(en de scooterverhuurder ook al niet). Nou ja, we hebben in ieder geval weer wat oorlogswonden erbij en mijn Crocs zijn wat beschadigd(echt zonde!), maar Mo zag er toch de humor allemaal direct niet van in, en ze bleef een beetje krampachtig achterop zitten. Ze sloeg in ieder geval een kruisje toen ik de scooter weer inleverde om 19.00u...Ik vond het scooter rijden in ieder geval leuk en een ongeluk zit nou eenmaal in een klein hoekje. Een modderbad schijnt overigens nog best gezond te zijn ook.

Na ons scooteravontuur zijn we in het dorpje bij de haven wat gaan eten en drinken en vervolgens om 20:15u weer naar het bootje gewandeld.

Weer aangekomen in Trapani nog even wat gedronken in het historisch gedeelte en naar bed...

Vanmorgen uitgecheckt bij Antonella, auto opgehaald op de nabije parking(die gratis was)en daar de eerste sporen van de Maffia ontdekt. Toen ik in mijn auto wilde stappen kwam er een man naar me toe, die zei dat hij op mijn auto had gelet en daar een vergoeding voor wilde hebben. Ik heb hem vriendelijk bedankt daarvoor, maar ook eerlijk meegedeeld dat het mijn auto niet was en dat het me eigenlijk niet uitmaakte dat hij erop had gelet. Ik wilde hem nog het telefoonnummer van de huurmaatschappij geven, zodat hij een factuur kon sturen, maar hij vond het antwoord waarschijnlijk zo dom, dat hij maar wegliep....

Eerst even een tussenstop gemaakt in Erice, een historisch stadje boven Trapani, waar je met een kabelbaan naar toe kan. Even rondgewandeld, koffietje gedronken, en weer door, zo'n 315 km naar Catania. Morgen vliegen we daarvandaan weer verder naar Mallorca. We verblijven hier in een Bed & Breakfast "EH13", wat er keurig uitziet en waarbij ook alle leuke dingen weer op loopafstand zijn. De eigenaar heeft voor ons morgen zelfs om 07:00u al een ontbijtje klaar!

1. P.Goudappel:
    9 september 2016
    Jullie hebben weer een enerverende tocht achter de rug zeg,maar wel een hoop gezien denk deze week,morgen een hele goeie reis naar Mallorca.en nog veel plezier.
    Ps.hier alles goed met Harley ook.
  2. Peter en joke:
    10 september 2016
    Wat een reisverhaal die crocs zit ik wel overin
    Wat is dit toch heel jammer hoop dat ze nog een paar jaar mee kennen goede reis naar majorca groetjes
  3. Carola:
    11 september 2016
    Hoop dat het meevalt met de "oorlog wonden". Kan mij ook een scooter avontuur herinneren.
    Misschien is er een crocs dokter in de zaal?
  4. Leon Spoor:
    12 september 2016
    Leuk om te lezen, ga zo door..Ja modderbad is gezond!..Groetjes aan Mo
  5. Robert (Tippy):
    12 september 2016
    Mooi verhaal, en van die factuur zal ik onthouden..