Dag 9/ maandag 12 september 2016

12 september 2016 - Santanyí, Spanje

Vanmorgen na een ontbijtje, om een uur of 09.00 de auto in, op weg naar Manacor. Manacor is de tweede grote stad na Palma, hier op Mallorca. Iedere maandagochtend is daar altijd een grote markt, kunnen we nog wat kleding kopen voor Mo. Nou, die markt was niet zo heel bijzonder, wel groot, maar alle kraampjes verkochten zo'n beetje hetzelfde. Dus nog even een koffietje, en weer terug, Het was gelukkig ook maar zo'n 30 km bij ons vandaan...

Weer in ons hotel aangekomen, stond ons een welkome verrassing te wachten! Onze verloren koffer was terecht en teruggebracht! Zoals je ziet op de foto was het een ontroerend weerzien voor Mo, ik heb ze maar even alleen gelaten.....

Nog even wat wetenswaardigheden over ons plaatsje, -Cala d'Or- . Zoals eerder gezegd is het echt een mooi badplaatsje met veel restaurantjes(veel Nederlandse horecaondernemers hier overigens!), terrasjes, mooie strandjes, noem het maar op.. Het is nu ook echt nog heel druk, maar er hangt een heel gezellig sfeertje..Het is een beetje een 40+ oord, -dat wel-, maar ook geen crimininaliteit, vriendelijke bediening overal, schoon, echt een aanrader voor even een weekje er tussen uit of zo! De prijzen zijn hier ook een stuk lager als bij ons!. Het grappige is overigens wel, dat er hier over een maand nog maar 200 mensen over zijn. Alleen de echte inwoners blijven dan over, de rest wordt dichtgetimmerd tot het volgende seizoen......

Vanmiddag nog even een paar uurtjes naar een ander strandje geweest in het dorp, -Cala Gran-, om aldaar even nutteloos om ons heen te kijken, iets waar we uitermate goed in zijn !!

Morgen vertrekken we dan weer in noord-oostelijke richting, zoveel mogelijk langs de kust om met een omweggetje uiteindelijk in Inca aan te komen, alwaar we 2 nachten blijven...