Dag 1/ zondag 04 september 2016

5 september 2016 - Giardini Naxos, Italië

Na een gezonde nachtrust van een uurtje of 3, om 02:30 ons bedje uit. Vervolgens nog even onze koffers herpakt en gewogen... ik denk dat we er klaar voor zijn..! Nog licht chagrijnig/ ochtendhumeurig stap ik in de auto om de navigatie in te stellen voor de parkeerplaats tijdens onze vakantie. Nee, ik weet ook zonder navigatie heus wel waar Schiphol ligt, maar we maken gebruik van een speciaal autohotel. Ze gebruiken je auto tijdens je vakantie dan voor drugstransporten, ramkraken of het eenvoudigweg wisselen van onderdelen, en dat alles voor een mooie korting..

De Navigatie begint na het instellen, gelijk te praten en ik besluit dat het daarvoor nog te vroeg is.... klik UIT ! Vervolgens begint na de eerste kilometers stoorzender 2 te praten met volkomen onbelangrijke opmerkingen en vragen; "wat is het al druk op de weg" en "zou het vliegtuig vol zitten?"......klik UIT!.. Mo ook uitgezet... Heerlijk rustig.... Tegen de tijd dat we bij de parking aankomen krijg ik zelfs al een beetje een vakantiegevoel..Shuttlebusje stond al klaar, helaas werd deze bereden door een oudere Amsterdammer, begrijp me goed, ik heb niks tegen Amsterdammers, maar deze vond dat hij eigenlijk al jaren geleden professioneel stand-up comedian had moeten worden. Geloof me, het is 05:15u, niemand is grappig op dit tijdstip. Helaas zat ik op de achterste bank en kon ik hem niet ook uitzetten.

Veel te vroeg op Schiphol(nog zoiets zinloos), koffers afgegeven, 1,5u voor vertrek kant en klaar. Dan gaan we maar ontbijten, ontbijt vervolgens zo belachelijk duur dat mijn goedkope tickets ook gelijk al weer teniet gedaan werden.

Maar genoeg geklaagd, vlucht ging prima, 2,5uur later zijn we op Sicilië, Catania om precies te zijn. Aldaar rond 11.30u onze huurauto opgehaald. We hebben tijdens ons verblijf alhier de beschikking over een praktische, ruime, maar foeilelijke Fiat 500L. Vroeger kreeg je nog wel eens een upgrade naar iets sportiefs, nu krijg je een hoge instap..ik word ook ouder geloof ik...

Na zo'n 50 km zijn we op onze eerste plaats van bestemming, Giardini Naxos ! Giardini Naxos is een, met name onder Italianen, populaire badplaats met een gezellige boulevard, en een mooi strand. We verblijven hier 3 nachten, en we zitten in een prachtig oud huis(Bed & Breakfast/ zie foto's), voorzien van uitzicht op de Etna, een prachtig bad en zonneterras. De eigenaresse verwelkomde ons al met een drankje en een uitleg over de omgeving! 's Middags even naar Taormina gereden, een prachtig stadje, waarvan het oude centrum in de bergen ligt(je kan daar vanaf de boulevard ook met een kabelbaantje heen).  Alleen parkeren, en überhaupt autorijden is hier wel een probleem. Verkeersregels zoals wij die hebben geleerd, die kun je vergeten, recht van de sterkste en snelste, en veel toeteren en nutteloze gebaren maken, dan kom je hier een eind!

's Avonds nog even lekker wat gegeten en gedronken hier aan de boulevard, en dan dooft het lichtje langzaam uit. Het was een lange dag!

1. P.Goudappel:
    5 september 2016
    Hallo,net jullie verslag gelezen en je foto's bekeken het doet ons ook weer aan Italieen denken ,echt schitterend mooi land.Hier alles goed met Harley ook,eten en drinken geen probleem. Alles onder controle .groetjes van ons en een knuffel van Harley
  2. Peter en joke:
    5 september 2016
    Nou,nou wat een begin van deze vakantie heb je mo alweer aangezet hoop het wel een voordeel was een lange dag ed ook weer een super sportwagen geef niet je kan deze overal makkelijk parkeren ...Het ziet er wel heel mooi uit maak nog ff een foto van de ETNA verder heel veel plezier.