Dag 4/ woensdag 07 september 2016

7 september 2016 - Trapani, Italië

Na onze boottocht zijn we op de terugweg, na een uurtje rijden, gestopt bij het dorpje Castelmola. Dat ligt in de heuvels boven Taormina en is dus al vlakbij onze verblijfplaats.

Castelmola is naar zeggen één van de mooiste dorpjes op Sicilië en heeft ook één van de mooiste uitzichten... Bij mooi weer kijk je naar de ene kant op de Etna en naar de andere kant op Taormina, en de azuurblauwe Middellandse Zee. Toen wij aankwamen, was het natuurlijk al weer zo goed als donker, en zagen we lampjes in het dal, ook best leuk.....

Tussen de kleine straatjes ligt een klein pleintje, de Piazza del Duomo, met enkele leuke terrasjes en knusse restaurants. Het is een pleintje wat zo een decor voor een film zou kunnen zijn. Daar hebben we wat gegeten en gedronken in o.a. Bar Turrisi(google maar, heeel apart barretje). Na weer(wordt ze nu toch wel een beetje zat)een pizza, rijden we terug naar ons tijdelijk huis. Het valt ons overigens op dat je hier opvallend weinig buitenlandse keuken restaurantjes hebt. Het is veelal pasta, vis of pizza, terwijl je toch vrijwel in ieder land altijd een Chinees, een Indiër, een paar kebab zaken, en wat hamburger restaurants hebt... Maar dit terzijde...

Vandaag zijn we uitgecheckt uit ons Bed & Breakfast Villa Academia, om onze weg te vervolgen naar Catania, helemaal aan de andere kant van het eiland. Het is ongeveer 360 km rijden en dat is op zich goed te doen. De grote wegen zijn goed en snel berijdbaar. Onderweg zijn we nog even gestopt voor een lunch bij een Outlet Mall tussen Catania en Palermo, maar alles is daar duur! De rit van Catania naar Palermo gaat overigens door het binnenland van Sicilië, en dat ziet er opvallend dor en droog uit. Alle gebieden langs de kust zijn prachtig groen, maar het binnenland lijkt wel een woestijn. Onderweg naar Palermo overigens wel flinke regen- en onweersbuien gehad, maar de temperatuur blijft gelukkig goed.

Rond een uurtje of 6 kwamen we aan bij onze Bed & Breakfast "Drepanum" in Catania, alwaar we vriendelijk welkom werden geheten door Antonella. Het is eigenlijk niet meer als een flat, zeer gunstig gelegen bij zowel de haven als de oude binnenstad. Zij heeft daar 3 kamers in verhuurd en 's morgens eet je een gezellig Italiaans ontbijt met haar en de andere gasten. Op zich goed zat!!

's Avonds had Mo een restaurantje op Tripadvisor uitgezocht, buiten het toeristische gedeelte, waar veelal Italianen kwamen. "La Pepita", zoals dit restaurantje heet, zag er niet gezellig uit, maar het eten was fantastisch. Wij hadden vooraf speciaal bereide sardines en als hoofdgerecht(catch of the day, dus verser kan niet)2 red mullets(rode mul, zeebarbeel)uit de oven en een gegrilde sea bream(zeebrasem). Met een lekker wijntje erbij(Siciliaanse Syrah voor de kenners), was dit iets typisch anders als een pizza.

Na nog wat door de oude binnenstad geslenterd te hebben, was het wel weer genoeg voor vandaag.. tot morgen...