Naam:
Foto’s:
265
Video’s:

Over ons

Wij zijn Ed Roubos & Monique Donker, resp.47 jaar en 42 jaar oud.

Reisliefhebbers, dat zeker. Meerdere malen per jaar korte reisjes, naar van alles.

Via veilingen, speurzoeken naar goedkope tickets, voor een appel en een ei paar

daagjes ertussen uit....En ook voor vrienden en bekenden regel ik regelmatig

budgetuitstapjes.

Met als kers op de taart(voor ons), een (zelf samengestelde)reis in september.

Meestal naar de Verenigde Staten of naar Canada , op verschillende manieren, in

verschillende gebieden en met verschillende vervoersmiddelen.

Tenminste dat deden we tot 2 jaar geleden..... Nu, omdat de dollarkoers nog steeds

beroerd is en onze reis vorig jaar in Portugal ook erg goed bevallen is, blijven we

ook dit jaar weer in Europa.....

Over onze reis

Wij vliegen dit jaar vanaf Schiphol naar Catania/ Sicilië, een vluchtje van een uurtje of 2. In Catania halen we onze huurauto op, waarna we doorrijden naar Giardini Naxos. Hier verblijven we 3 nachten. Vervolgens rijden we naar Trapani, aan de andere kant van het eiland voor 2 nachtjes en verblijven we aansluitend nog een laatste nacht in Catania. Dan volgt er weer een vlucht naar Mallorca, waar we na het ophalen van onze huurauto aldaar een eerste verblijf hebben in Cala d'Or voor 3 nachten. Dan een verblijf van 2 nachten in Inca. Vervolgens 1 nachtje in Puerto de Soller, waarna we nog een laatste nacht verblijven in Palma. Aansluitend vliegen we weer door naar Allicante waarna we als afsluiter 3 nachten in Benidorm verblijven, voor we weer terug naar Amsterdam vliegen.

Het weer is in deze periode op alle plaatsen zo tussen de 27 en 32 graden, dus dat is een prettige bijkomstigheid!

Ik heb de routing gekozen uit het lezen van reisverhalen, het bestuderen van kaarten, en het uitzoeken wat er in een bepaalde omgeving te doen is.

We verblijven dit jaar op 8 verschillende plaatsen in een aantal "bed & breakfasts", hotels, appartementen en zelfs in een oude verbouwde boerderij. Ik heb alles gereserveerd aan de hand van een gezonde combinatie van recensies, prijs en ligging.

Tot zover de voorbereidingen....

Bezochte landen

Wij hebben 24 landen (10%) bezocht:

Bahama's, België, Canada, Duitsland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Luxemburg, Mexico, Monaco, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zweden, Zwitserland.