Dag 16 + 17/ maandag 19 + dinsdag 20 september 2016

20 september 2016 - Spijkenisse, Nederland

Maandagmiddag nog de allerlaatste vakantiezonnestralen meegepakt, vervolgens heeft Mo aan de boulevard van Playa de Levante haar langgewenste mosselen gegeten(schijnt super lekker te zijn, en heel anders als in Nederland, ik weet het niet, want ik mot ze niet), en ik een echte Spaanse Wienerschnitzel....altijd een feestje natuurlijk! Vervolgens onderweg naar "Benidorm Palace" voor de "Benidorm zingt Hazes" experience.. Mooi theater(zie foto's), iedereen zit aan gereserveerde tafels, en je hebt bediening aan tafel(tegen hele schappelijke prijzen overigens).. Ik moet zeggen, had er niet heel veel van verwacht, maar was echt goed georganiseerd..! Zelfs de toenmalige vaste begeleidingsband van Hazes, "Hollywood Boulevard" onder leiding van Jan Buis ontbrak niet. Goede artiesten, waaronder de winnaar van "Met Bloed, Zweet & Tranen" van 2013, Jason Bouman...the Gypsy Kings etc. Was in ieder geval een gezellige en gemoedelijke sfeer!! Helaas resulteert dat er vaak weer in dat het laat wordt, zo ook nu.. Om 02.30u gingen we ons mandje in, de wekker staat op 05.30u, want om 07.00 uur staat de bus te wachten, die ons weer naar Alicante brengt....Dan zit er natuurlijk altijd een heel minimaal kansje in dat je gewoon door de wekker heen slaapt.....dus, om 07.30u werden we wakker....busje weg.. Allerlei alternatieve manieren geprobeerd om er toch nog enigszins goedkoop te komen, maar helaas, toch maar een taxi dan .... Maar ja, op tijd aangekomen en om 10.30 vlogen we weer richting Amsterdam...

En dat was het dan weer voor dit jaar....

En ook deze trip besluiten we weer met een aantal belangrijke wetenswaardigheden van deze trip:

1. We hebben deze vakantie 4 vluchten gehad, 1 vlucht met Easyjet en 3 met Vueling, over beide maatschappijen niets te klagen...

2. Totaal afgelegde afstand tijdens onze trip is 6.527 km, waarvan 4.857 km met het vliegtuig, 1.080km op Sicilië met een Fiat 500, en 590 km op Mallorca met een Opel Corsa. In Alicante hebben we geen huurauto gehad.

3. We hebben in totaal 173 km gewandeld(per persoon), dat zijn ongeveer 226.180 stappen.

4. We hebben met een Mini Moke op een vulkanisch eiland gereden.

5. We hebben slechts één scooterongeluk gehad(wat voornamelijk kwam, omdat we ook maar één keer een scooter hebben gehuurd), dientengevolge....

6. Heeft Mo een oorlogswond op haar linker onderarm en ik op mijn rechter hand.

7. De scooter kwam met de schrik vrij...

8. Mijn Crocs en dan met name mijn rechter Croc heeft een schampschade aan de linker voorzijde. Ze zijn gelukkig echter nog goed bruikbaar...

9. Ik heb één laffe aanval van een school moordlustige vissen ternauwernood overleefd.

10. De temperatuur op onze reisbestemmingen heeft tijdens ons verblijf geschommeld tussen de 27 en 35ºC.

11. De koffer van Monique had een ander reisschema als wij, uiteindelijk zijn ze wel weer herenigd.

12. Onze 8 slaapplaatsen, zijn allen te beoordelen met goed tot uitstekend.

13. De prijzen in Sicilië voor eten en drinken, liggen op Sicilië op Nederlands niveau of zelfs iets duurder, op Mallorca en in Benidorm een stuk lager als bij ons..

14. Wij hebben in totaal zo'n 15 flessen rode wijn op, voornamelijk Rioja.

15. Tot slot de statistieken van ons reisblog tot nu toe:

2915 Paginaweergaves
309 Bezoeken
9.43 Pagina’s per bezoek
25.89 % Nieuwe bezoeken

Tot zover deze boeiende feiten, en hoewel dit een rare gecombineerde reis was, hebben we het toch weer goed naar ons zin gehad.

Lezers van ons reisblog, bedankt voor het volgen van onze belevenissen en voor jullie reacties, en wellicht tot de volgende keer!