Dag 14 + 15/ zaterdag 17 + zondag 18 september 2016

18 september 2016 - Benidorm, Spanje

Palma de Mallorca is een grote stad. Ondanks dit nadeel, heb je in de oude binnenstad, het gevoel in een oud klein dorpje te zijn....Vrijdagavond daar dan ook nog maar even doorheen gestruind. Vreselijk druk, maar ook echt een bruisend en hip gedeelte...! Veel jongeren, de modernste zaken(ook dure kledingzaken, art galleries en wat al niet meer). En heeeel veel tapasrestaurantjes, dus daar dan maar wat gegeten.. (zie foto's).
Na nog een bezoekje aan een trendy cocktailbar(Cafe Atlántico), was het tijd om ons hotelbed op te zoeken.

We zitten hier overigens in hotel "Continental", een mooi hotel, met alle belangrijke dingen gelukkig weer op loopafstand. En, -erg handig-, een eigen parkeergarage....Want ook hier in Palma is parkeren echt niet te doen!
's Morgens zouden we na het uitchecken even op ons gemakje door de stad en langs de boulevard lopen, om aldaar wat te eten. Ik kwam er echter ineens achter dat ik mijn jas in het vorige hotel had laten liggen, dus dat werd weer een race om alles nog op tijd te halen...Maar goed, de jas was terecht en we hadden zelfs nog tijd voor een verlaat ontbijtje in Soller. ..

Om 14.00u waren we bij de autoverhuurder, om onze auto weer in te leveren. Vervolgens werden we met een shuttlebus naar het vliegveld gebracht. Om 15:35u gingen we de lucht in, op weg naar onze laatste bestemming, Benidorm.

Een uurtje later stonden we op Allicante, en konden we ook direct in onze taxibus stappen naar Benidorm(trouwens een tip voor wie goed en goedkoop een transfer wil regelen, www.plusairportline.com. Wij zijn nu bijvoorbeeld voor een de trip Allicante-> Benidorm en weer terug, uiteraard voor 2 personen 32,00 kwijt..!). Om 18.30 zaten we op onze hotelkamer in hotel "Primavera", een eenvoudig, maar keurig hotel, 100 meter van het strand, en 200 meter van "Old Town" Benidorm(en dat is echt het leukste stukje Benidorm). Het is hier nu overigens nog ongelooflijk druk en gezellig, en we zijn zaterdagavond maar eens begonnen met een etentje bij Harry Kroesen, in "Paradiso". Gezellig druk, met live muziek, half Spijkenisse en omstreken zat er, dat dan weer wel. Na iets teveel afzakkertjes rond 02.00 ons mandje in gedoken.
Vandaag na een goed ontbijtje nog maar even de laatste zonnestralen meegepakt, en verder helemaal niets gedaan.
Vanavond, -wij hebben ook altijd geluk-, naar een "optreden" van Andrea Hazes(zie filmpje), is "de" Hazes look-alike...en is dus een vrouw....
Het is hier namelijk(hebben we echt niet om gevraagd) "Hazes week" met maandagavond als klap op de vuurpijl, "Benidorm zingt Hazes" in "the Benidorm Palace" alhier... gaan we ook maar heen dan..... we zitten tenslotte in Benidorm, dus dan gaan we ook maar voor de totale verloedering...

Tot alweer het laatste verslag dan maar....

1. Peter en joke:
    19 september 2016
    Zo het laatste verhaal en alweer ervan genoten ziet er weer heel mooi uit hoop dat de laatste dag ook nog gezellig en prettig zal zijn neem vanavond niet teveel afzakkertjes. ..ga je het vliegtuig nog missen en Hazes blijft mooie muziek oh bijna vergeten ed kijk goed of je niets vergeet zeker niet je jas
    Goede vlucht
  2. Carola: