Dag 12 + 13/ donderdag 15 + vrijdag 16 september 2016

16 september 2016 - Palma, Spanje

Vanmorgen uitgecheckt bij onze Bodega, en voordat we verdergaan, nog even naar de grote donderdag markt in Inca geweest. Inca is een lederstad, dus hebben we op de markt nog een paar handgemaakte lederen schoenen gescoord voor een appel en een ei(ei kregen we zelfs nog terug als wisselgeld),waarna we door reden naar Sa Calobra.

Richting Sa Calobra rijden we door de prachtige Sierra de Tramontana (in het Catalaans is het Serra de Tramuntana). Dit gebergte is vanaf 2011 zelfs opgenomen op de werelderfgoedlijst van Unesco. Het laatste stuk bestaat uit zo'n 20 km, vol met haarspeldbochten en steile bergpaadjes. Mo vindt dat helemaal niks, dus die zat in haar telefoon verdiept en dat ging goed. Onderweg nog even een aantal berggeiten bekeken(zie foto's), en uiteindelijk aangekomen in Sa Calobra. Na wat wandelwerk aangekomen bij één van de mooiste baaitjes met het blauwste water ooit(zie foto's)... Leuk plekje, nog een broodje gegeten daar, en weer door naar onze eindbestemming Puerto de Soller. We moesten daarvoor wel weer talloze bergpaadjes en kronkelweggetjes overwinnen, maar daar aangekomen was dat zeker de moeite waard. We hebben een hotel aan de jachthaven, dus zo'n uitzicht geeft je ook altijd wel weer het ultieme vakantiegevoel...Leuk oud trammetje, dat van Puerto de Soller naar Soller rijdt(zie foto)..

Het plaatsje Puerto de Soller is overigens wel echt een sprookjesbestemming(zie ook de foto's), we hebben er zelfs nog een bruidspaar op de foto kunnen vastleggen. De toeristen hier zijn veelal Scandinaviërs en Duitsers van middelbare leeftijd. Het dorpje ligt om een rustig en fotogeniek baaitje gevouwen, en heeft tal van leuke restaurantjes en barretjes en een mooie jachthaven..... 's Avonds de grote boulevard overgelopen(een soort groot hoefijzer langs de baai), en uiteindelijk belandt in een soort strandtentje(Es Recó), waar we met onze voeten in het zand echt het beste gegeten hebben van deze vakantie. Een heerlijke chateaubriand die we zelf op een "hot stone" naar wens konden afbakken! We hadden dit in Portugal overigens al eens eerder gedaan, maar hoe dan ook, echt een feestje!!  Met een salade, wat groenten, aardappels, wijn en 600 gram vlees voor net iets over de 40 euro, met zn tweeën....! Gaat je in Nederland echt niet lukken!

Na een lekker nachtje slapen, vanmorgen, na het ontbijt in ons hotel "Mistral", weer uitgecheckt. Vanwege het mooie weer vandaag, eerst maar even een paar uurtjes aan het strand doorbrengen...!  Het was zo warm, dat ik zelfs, -geheel tegen mijn principes in-, besloot de zee in te gaan.. Nadat ik, na zo'n 3 kwartier, tot mijn knieën door was, voelde ik wat tegen mijn enkel botsen.. Er zwemmen hier aardig wat vissen in deze baai, dus ik besloot dat het best zou kunnen dat er een vis de weg kwijt was..... In ieder geval, zo'n 5 minuten later was ik al tot 2 keer toe in mijn enkel gebeten, waarbij ik de laatste keer zelfs meende te zien, dat er een school vissen in aanvalsorde opstelde en de voorste vis met zijn rechter vin het aanvalssignaal gaf... Uiteindelijk met vrees voor eigen leven het water uitgerend, na deze brute derde aanval... Ik heb zelfs nog overwogen aangifte te doen, maar gezien mijn magere dadersprofiel toch maar over laten gaan....Uiteindelijk om een uurtje of 4 weer in de auto gestapt, en doorgereden naar onze laatste bestemming in Mallorca, Palma.....

Morgen vliegen we door naar Allicante..

Truste!

1. Leon Spoor:
    17 september 2016
    Alweer leuk om te lezen en mooie fotos!

Goede reis straks...Groetjes
  2. Carola:
    18 september 2016
    Wauw, Ed aan de dood ontsnapt!! Die vissen zijn levensgevaarlijk . Wat een mooie plekjes hebben jullie weer gevonden op moeder Aarde.