Dag 10/ dinsdag 13 september 2016

13 september 2016 - Inca, Spanje

Vanmorgen de koffers weer gepakt en uitgecheckt bij hotel Mistral. Het plan vandaag is, dat we langs de oostkust in noordelijke richting oprijden tot aan Cala Ratjada(= in totaal zo'n 60 km). Omdat het hier 's middags echt belachelijk warm en windstil is, rijden we tot net voor Porto Cristo, naar Cala Romantica, om daar 2 uurtjes aan het strand te liggen.

Prachtige baai, overigens vol verbazing zitten te kijken naar het gedrag van de Engelsen en Duitsers hier. Alle Engelsen zijn natuurlijk akelig wit, dus wat doe je dan, dan ga je de eerste dag van je vakantie de hele dag in de zon bakken, want dan wordt je lekker rood. Als je vervolgens goed rood bent, smeer je je de volgende dag natuurlijk in met olie, zodat je echt lekker tot aan de tweede graad doorbrandt. Maar, -ze zijn natuurlijk niet gek-, dit voorkom je dan weer door in het zonnetje te gaan staan. Kijk, als je gaat liggen verbrand je natuurlijk wel verder......

En dan de Duitsers; ik heb lekker gezwommen, loop door het zand naar mijn strandbed, maar wat gebeurt er nou..? Heel mijn voeten onder het zand...Gauw even afspoelen onder de douches dan maar, en dan lopen we weer door het zand terug naar ons bed, hee.. hoe kan dat nou...weer zand? Denk nou niet, hij scheert even hele bevolkingsgroepen over één kam...want dat is echt niet zo...alle Duitsers en alle Engelsen doen dit altijd, overal, maar vooral hier in Mallorca..!

Tot zover deze interessante feiten. Vervolgens doorgereden naar Cala Ratjada, daar even gezellig wat gegeten en gedronken(zie foto's)aan de haven. En dan weer door naar ons volgende verblijf in Inca(zo'n 55 km rijden). Inca ligt een beetje in het binnenland en is de derde grote stad van Mallorca.

Aangekomen bij ons verblijf voor 2 nachten "Sa Vinya d'es Convent", een Bed & Breakfast(beoordeeld met een 9,4!), met aangrenzend een eigen wijngaard. Deze geheel gerestaureerde boerderij is met stip het mooiste verblijf, waar we ooit gezeten hebben. Je voelt je een halve kasteelheer als je van de trappen loopt, of door de tuin wandelt. Een prachtig zwembad erbij, loungezitjes etc.etc. Bekijk de foto's maar, en oordeel zelf!

's Avonds even Inca in geweest, wat een prachtig oud centrum, met leuke restaurantjes, gezellige wijnkelders etc.zou moeten hebben.. Wij hebben het niet gezien in ieder geval, ik vond het net Rotterdam-Zuid......

Tot morgen....

1. Leon Spoor:
    14 september 2016
    Dat ziet er idd top uit zeg, hier hou ik nou ook van mooi!!
  2. Peter en joke:
    14 september 2016
    Cala ratjada daar zijn wij geweest in 1975 zal ongetwijfeld veel zijn veranderd verder een mooie en goede reis en vooral veel plezier jongelui
  3. Carola:
    15 september 2016
    Wauw, wat een geweldig verblijf !